12/12/12

Pantang ku.

hari ini nak bercakap pasal apa yang paaaaaaaaaaaaling i pantang. >.<!! SANGAT. dah taktahan.tu nak cerita pada warga dunia. ish2

Jerit
Sangatlah pantang orang yang suka sikit-sikit nak jerit. Happy jerit. Terkejut jerit. Comel jerit. Gelak pun kena jerit dulu baru gelak o.O. my Allah ya Allah.. please. anda perempuan/ lelaki (janganlah please).

Litter 
pasal membuang sampah merata-rata tahukah dalam Al-Quran ada menyatakan yang Allah tak suka manusia melakukan kerosakan di bumi?tak guna belajar tinggi-tinggi ada degree ke master ke awak first class honour ke kat overseas ke tapi buang sampah merata-rata? <berdasarkan pengalaman>

Study
orang pelbagai ragam dan pelbagai niat. semua nya dimulakan dengan niat. nak bersangka baik tapi, kalau dah selalu ya Allah. saya cukup pantang orang tanya tadi buatpe? buatpe? mesti study kan? kan kan? wah study! hebatnya study. sudy wah.. dia tgk movie je. buang masa je. saya minta maaf la. kita sama islam kena support saling menyupport untuk bangunkan islam kan? kenapa nak kena lumba? kenapa nak kena berdengki? perlu ke? tapi soalan study ni tak applicable to all la. setengah soalan kkita boleh sense taw orang tu ckp wah sbb betul2 wah atau wah sbb nk ckp oh kitorng tak study pn tp eh eh aku score je. walhal dlm diam dia study . or ckp camtu sbb nk buat kita rasa ok lepas ni aku tanak study so that bila dia tanya aku boleh jawab oh tak. aku tak study aku facebook je. jawab aku tiap kali orang yg aku sense asyik2 suka tanya sebab nak entahla.. tapi bad feeling kita rasakan, kita jawab je apa a'ah. aku study.. dah itukan jawapan yang dia nak dengar? kita bagi jawapan apa yang orang nak dengar :))

Diet
diet ni cerita paling penat. Stop paksa orang lain makan kalau diri sendiri tak nak. janganlah paksa orang then bila orang taknak makan cakap orang diet . ya Allah manusia.

Nama
sejak di Ireland ni memang tak dinafikan banyaaaaak usrah, QC ohana seniors kawan-kawan dan perkara seumpamanya. Please please please, bukan semua manusia Allah lebihkan dia bahagian memory. sorrylah kalau orang tak ingat nama awak tolong jangan terasa. be sporting.. there are also cases where I remember their names but they don't and I am just fine with it. Takde nak merajuklah.. taknak cakaplah. Pergi cari dulu nama akak lah. Kena marah la. huh?

ada lagi panjang. to be continued







2 comments:

  1. this might be too late. but just simple. be patient. as we see other people not perfect and with the same view, look to ourselves and we know kita pun banyak kurangnya. it is big reminder for me, and warm saying to the others who read. I always said this and that things yg I tak suka and tak puas hati. Nah! Lists of things depan mata apa yang tak puas hati dengan I. and all it seems is sabar. I believe then, Allah placed us where we are now to teach us something that beyond our brain workload limitations, to learn and to see and to be wise, and the most important to change from abid to ibad. May Allah bless you every single step, my dear :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh baru perasan your comment. Thank you.. ada hikmahnya i baca lewat, mungkin i tak perlu kan masa 30 December, tapi harini. thank you :)

      Delete