12/22/12

Tercipta Untukmu

Funny. Bangun tidur seperti biasa masuk ke dapur and nak buat breakfast. Hari rasa sayu menghitung hari yang tidak pasti ditemukan diri ini sepertimana dalam perancangan. Rebus baby potato, peel kulit, buat potato salad tanpa chives. Sama seperti chef nya. Diri tanpa chives saya..Setelah berusaha dengan lamanya membuang masa di dapur, selain merebus, cuba juga untuk menggoreng saki baki ubi juga membakar dalam oven. Daapat bayangkan betapa bosan saya waktu itu. Dalam hati, tiba-tiba terngiang-ngiang lagu

"aku ingin engkau selalu..
Hadir dan temani aku..
Di setiap langkah yang menyakini ku.."

Tapi tak tahu pun apa tajuk lagu ni. Masuk bilik.Nak mulakan packing untuk trip. Lambat pun lagi.Lusa pergi nya. Aku pun buka laptop, terasa nak dengar lagu indonesia. type Ungu.. random je. pastu tekan random juga. sekali lagu tuuuuuu!!! yg aku humming dalam kepala :P

Semalam whatsapp-ing bersama Syahirah ku yg terchenta. hehee. Sahabat masa persediaan perubatan di Penang dulu. Dia dah sampai dah Cheshire Oak!! MY MOST WANTED PLACE TO GO. tapi takde rezeki pergi tahun ni. sobsob.. Sgt happy dia dapat sampai and I asked her to send me pictures kat outlet tu. Tak dapat pergi pun takpela asal dapat tengok pun jadi. Kawan kitorang yg kita panggil Pojah, beli kasut Clark 5 pound je!! and Syahirah beli Cardigan GAP 20 Pound je before was 40 Pound. Ada juga around 10 Pound katanya.. Seronoknya. takpelaa.. nanti kalau tuan diri ini dah jejak kaki ke sana akan teman sampaikan pengentahuan teman so that siapa-siapa yang ada plan nak ke Liverpool boleh consider datang ouutlet ni ya. Oh silap jangan consider, memang Wajibul pergi.

Malam tadi aku tak boleh tidur lagi. Reason: tak boleh nafas yang super teruk sampai berair2 mata. Tidak. Bukan hidung sumbat. Tapi memang dari dulu di Malaysia lagi kadang2 hadapi masalah ini. Punca aku taktahu. Bila inhale, dia rasa macam tak puas. dia tak rasa sampai ke kepala. And aku akan end up pening and mata berair-air bila tak boleh nafas. Tapi sejak di Ireland ni lagi menjadi-jadi. entah kenapa. I suppose sebab wind dalam badan ni limit kan contraction of diaphragm to expand so insufficient volume of air entering thoracic cavity because pressure udara dalam badan lebih tinggi but tanak keluar dari badan it's trap inside! Whoever that knows me tahu saya sendawa dengan bunyi yang pelik. Macam balloon deflate. Sgt tak puas okay.. dia keluar sikiiit je. haihh.. Anyway dah cukup! Let's continue packing.

OH before that.. my concern.

I nak jumpa Uzair di London hopefully time boxing day because dia nak pergi Manchester on 27, so kena jugak jmpa on 26 because 24-26 I will be di Honslow West. 26 is my only chance. Problem, Latest update cakap tube mungkin takde on 26 for Piccadily line which connects Honslow West to Holbon few minutes walk to Oxford circus! now how to go to London on boxing day :,( SAD. Akak yang saya contact is busy now dia ada programme so I don't know what's the answer to this problem. O Allah. HeLP ME!! guide meee T__T

No comments:

Post a Comment