11/16/11

tears

maaf lah saya perempuan. maaflah saya lemah, maka menangis juga sudah sebati dengan kulit pipiku.

maaf lah saya naif. maaflah saya tidak mengerti, bagaimana sesuatu perkara itu boleh berlaku tanpa sebab.

maaflah saya manusia. maaflah saya tidak sempurna, apabila saya bertindak sesuatu tanpa menyedari kesan dan akibatnya.

tidak pernah saya berniat untuk berkasar dengan sesiapa, tapi kalau gelas pun boleh terpecah, inikan pula adab yang dipengaruhi emosi dan nafsu. 

masalahku bertimbun. rasa nak campak ke lantai, nanti terpijak, nak baling ke dinding, takut berderai,nak kutip balik satu hal. masalah oh masalah.. 

hatta. macam mana? U, FA dan FE. tiga-tiga sahabat aku sayang. mangsa seorang lagi hamba Allah, sahabat serumah, sahabat berjenaka, dan tidak berdosa, maaf aku terhempas gelas atas meja. aku kehilangan kekuatan untuk bercerita, untuk minta pendapat. aku dah tak mampu untuk nak pegang lagi dah sehinggakan beratnya terasa milo ais yang tidak ada ais itu aku pegang, sampai TAM! aku terhempas ke atas meja. engkau tidak tahu, tidak patut aku layan sahabat yang macam engkau macam ni. aku sungguh berdosa pada ramai orang. aku berdosa pada kamu. pada anda semua.

No comments:

Post a Comment